Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina app-tips kan du läsa om på www.anneliesappar.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun där mitt ansvarsområde är förskola till gymnasium.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

onsdag 17 oktober 2012

iVoted

Vill du ha en sluten omröstning om något så kan du skapa en fråga med svarsalternativ och be barnen eller föräldrarna gå in och rösta på iVoted. Röstningen följer man i realtid så det kan vara spännande. Utnyttja detta som underlag för att göra olika sorters diagram t ex.

Rösta kan man göra på flera olika sätt: