Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina app-tips kan du läsa om på www.anneliesappar.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun där mitt ansvarsområde är förskola till gymnasium.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

onsdag 7 november 2012

Qwiki creator


Qwiki har funnits ett tag och det är väldigt roligt att få bilder med förklaringar när man söker efter något. Tyvärr är ju detta på engelska och många elever kan inte utnyttja resursen. Nu finns det något som heter Qwiki creator där du själv kan välja vilka bilder som ska ingå i förklaringen och där du kan prata in fakta kring bilderna. Det betyder att du kan göra din egna qwiki till det som dina elever behöver veta. Då detta är en ny tjänst tar det lite tid innan man kan få sitt konto klart...