Hej, det är jag som skriver på den här bloggen. Jag heter Annelie Médoc och har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina app-tips kan du läsa om på www.anneliesappar.blogspot.se.
Jag arbetar from hösten 2013 på skoldatateket i Vellinge.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com
Jag har också två scoop.it-sidor som heter "It-teknik i skolan" och "Hjälpmedel i skolan".
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu

onsdagen den 28:e november 2012

Skärmdump

Normalt när jag gör en skärmdump använder jag tangenterna ctrl+prt sc och klistrar sedan in bilden i paint för att klippa bilden så att den blir som jag vill ha den. Nu har jag upptäckt att det finns ett verktyg för att göra en skärmdump på bara den delen av sidan som jag vill spara. Tjänsten heter dowce och fungerar genom att man installerar en liten plug-in. Tänk bara på att det inte är ok att kopiera allt på nätet!
Du kan också använda tjänsten för att göra en skärmdump, ladda upp den på dowces hemsida och därifrån dela med dig av en länk (lösenordsskyddad eller inte) så att någon annan kan ta del av din skärmdump.