Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina app-tips kan du läsa om på www.anneliesappar.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun där mitt ansvarsområde är förskola till gymnasium.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

söndag 16 december 2012

Knovio

Knovio verkar vara ett superbra onlineprogram för att ladda upp bilder eller bildspel och prata in till dem. Du skapar presentationer som du kan dela med dig av via länka eller inbäddning. Enkelt och med bra instruktioner och instruktionsfilmer hela vägen.