Hej, det är jag som skriver på den här bloggen. Jag heter Annelie Médoc och har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina app-tips kan du läsa om på www.anneliesappar.blogspot.se.
Jag arbetar from hösten 2013 på skoldatateket i Vellinge.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com
Jag har också två scoop.it-sidor som heter "It-teknik i skolan" och "Hjälpmedel i skolan".
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu

söndagen den 2:e december 2012

Twiddla

Om du vill att barnen ska vara kreativa med sina idéer så finns en sida där de både kan skriva, rita och chatta som heter twiddla. Du behöver inte skapa ett konto för att skapa ett rum. Bara dela med dig av länken som du får och alla du bjuder in kan vara med och kläcka idéer.
Du kan gå in på den här sidan och testa...