Hej, det är jag som skriver på den här bloggen. Jag heter Annelie Médoc och har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina app-tips kan du läsa om på www.anneliesappar.blogspot.se.
Jag arbetar from hösten 2013 på skoldatateket i Vellinge.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com
Jag har också två scoop.it-sidor som heter "It-teknik i skolan" och "Hjälpmedel i skolan".
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu

onsdagen den 23:e januari 2013

Animera

Det är roligt och enkelt att animera:



I filmen hänvisas vi till Helium frog Som är ett gratis animeringsprogram jag själv inte testat.
På deras sida står att detta animeringsprogram även innehåller chroma key vilket låter väldigt intressant tycker jag.
 Jag har tidigare skrivit om Clayanimator som också är ett gratisverktyg att ladda ner.