Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina app-tips kan du läsa om på www.anneliesappar.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun där mitt ansvarsområde är förskola till gymnasium.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

fredag 11 januari 2013

Tag my doc


Det är roligt att jobba med QR-koder. Skapa dina egna koder på olika sidor, det är bara att söka på nätet för att kunna generera koder. På den här sidan, tag my doc, laddar du upp ett dokument och vips får en kod på det och när en läsare är intresserad kan denna scanna koden och få tillgång till dokumentet digitalt. 
Du kan generera koder tillfälligt. Ditt dokument finns då kvar i endast 14 dagar eller så skapar du ett konto (gratis). Du kan då ladda upp 100 dokument (max 5 Mb/st) själv välja vilken hörna koden ska sitta i och du kan lösenordsskydda dina dokument.

Till detta hör en app:

free tecnology for teachers finns flera inlägg med tips kring hur man kan använda koderna.