Hej, det är jag som skriver på den här bloggen. Jag heter Annelie Médoc och har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina app-tips kan du läsa om på www.anneliesappar.blogspot.se.
Jag arbetar from hösten 2013 på skoldatateket i Vellinge.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com
Jag har också två scoop.it-sidor som heter "It-teknik i skolan" och "Hjälpmedel i skolan".
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu

fredagen den 15:e februari 2013

Vix-bildblogg

Wix är en bloggtjänst som ger dig möjlighet att lägga in massor av bilder som sedan visas i ett trevligt bildspel.



Titta på denna film för att se hur man gör.